Yazar Rehberi

Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Türkçe ve İngilizce dillerinde orijinal bilimsel çalışmaları ve derlemeleri kabul eden çift yönlü körleme (double blind peer review) hakemli akademik bir dergidir.

*Sisteme yüklenecek tüm aday makaleler isimsiz olmalıdır.

*ÖNEMLİ: Değerlendirmesi tamamlanmış ve kabul almış tam metin İngilizce makaleler ve uzun özet (extended abstract) için basım öncesi proofreading yaptırmanız gerekmektedir. Proofreading yaptırdığınızı gösteren belgeyi "Proofreading Dosyası" olarak sisteme yükleyebileceğiniz gibi Makale başvuru numaranızı belirterek yed@iku.edu.tr adresine de gönderebilirsiniz.

*Yazar Rehberini İndiriniz

 Makalelerde Yazım Formatı:

Yaşadıkça Eğitim Dergisine gönderilecek çalışmaların ana metninin Palatino Linotype yazı stili, 10 punto, 1 satır aralığı, paragraflarda 0.63 girinti yapılmalı, paragraflar öncesinde ve sonrasında 6 pt boşluk bırakılmalıdır. Metin içi kaynak gösterimlerinde APA 6 stili kullanılır. Doğrudan alıntılar “tırnak içi” gösterim ile yazılmalıdır. Doğrudan alıntının 40 kelimeden uzun olması durumunda “tırnak içi” gösterimi kullanılmadan birer cm içeriden blok olarak, 8 punto ile ayrı bir paragraf şeklinde yazılmalıdır.

*Tam metni Türkçe olan aday makalelerden İngilizce geniş özet (Extended Abstract) istenmektedir.

Türkçe Başlık

Öz: Makalenin geneli hakkında fikir verecek şekilde Palatino Linotype 8 punto ile 1 satır aralığında yazılmış, 100-150 kelime aralığında olmalı.

Makalenin İngilizce Başlığı

Abstact: Makalenin geneli hakkında fikir verecek şekilde Palatino Linotype 8 punto ile 1 satır aralığında yazılmış, 100-150 kelime aralığında İngilizce metin olmalı.

Giriş: Araştırmanın amacı, önemi, kavramsal – kuramsal çerçevesi ve çalışmanın geneli hakkında bilgiler içerir.

Yöntem: Araştırmanın deseni, örneklem ya da çalışma grubu, veri toplama araçları ve veri toplama süreci, verilerin analizi.

Bulgular: Araştırmada elde edilen verilerin ve bulguların sunulduğu ana bölümdür.

Sonuç ve Tartışma: Sonuç bulgulardan ulaşılan sonuçların aktarıldığı bölümdür. Tartışma ise konu ile ilgili yapılan başka çalışmalara ve varsa konu ile ilgili literatürdeki tartışmalara değinilen bölümdür.

Kaynaklar: Kaynaklar APA6 formatına göre yazılmalıdır.

Extended Abstract: Bu kısma 750-1000 kelimeden oluşan geniş İngilizce özet yazılmalıdır. Bu özet alt başlıklar (Introduction, Method, Results ve Conclusion) içermeli, makalenin temel fikirlerinin tümünü kapsayacak biçimde, paragraflar halinde olmalıdır. Geniş özet yeni bir sayfadan başlamalıdır.

ATIF ve KAYNAKLAR YAZIM KURALLARI

Yaşadıkça Eğitim Dergisine gönderilecek çalışmaların atıf ve kaynakça gösterimi APA 6 kurallarına göre hazırlanmalıdır.

Makale içinde atıf yapılırken APA 6 kurallarına göre atıf yapılmalıdır. Birden fazla atıf yanyana kullanılıyorsa atıflar alfabetik sıraya göre verilmelidir. Örneğin atıf (Bitner,1994; Ekici, 2002; Kara ve Özden, 2005; Russell ve Hollander,1975; Yıldırım ve Çirkinoğlu, 2005) şeklinde verilmelidir.

Kaynakça Formatı hazırlarken MS Office Paragraf sekmesinden Girinti ve Aralıklar sekmesinde Özel kısmında Asılı yanındaki değer 1,25 cm; Satır Aralığı değeri tek, Aralık alt ve üst 6 nk olarak belirlenmeli, Hizalama iki yana yaslı olmalıdır.

Kaynakça Gösterimi:

Makaleler:

Soyad, A. (2017). Makalenin başlığı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 1(1), 11-18.

Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik inançlarına ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies8(7), 201-221.

Kitaplar:

Soyad, A. (2017). Kitap adı kitap adı. Şehir: Yayınevi

Buckingham, D. (2000). After the death of childhood: Growing up in the age of electronic media. Cambridge: Polity.

Ören, T., Üney, T. ve Çölkesen, R. (Ed.). (2006). Türkiye bilişim ansiklopedisi. İstanbul: Papatya Yayıncılık

Editörlü Kitap Bölümü:

Yazar, A. A. ve Yazar, B. B. (Yıl). Bölüm ya da giriş başlığı. A. Editör, B. Editör ve C. Editör (Ed.), Kitap

başlığı (s. xxx-xxx) içinde. Yer: Yayıncı.

Wouters, P. (2014). The citation: From culture to infrastructure. B. Cronin ve C.R. Sugimoto (Ed.), Beyond bibliometrics: Harnessing multidimensional indicators of scholarly impact (s. 47-66) içinde. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.

Prout, A., and James, A. (2015). A new paradigm for the sociology of childhood? Provenance, promise and problems.  A. James and A. Prout (Ed.) Constructing and reconstructing childhood: Contemporary issues in the sociological study of childhood içinde (s.6-28). Newyork: Routledge

Birden fazla baskısı olan kitaplar:

Soyisim, İ. (1998). Danışma kaynağının başlığı (xx bs.) içinde. Yer bilgisi: Yayıncı.

Rapor:

Yazar, A. A. (1998). Çalışmanın başlığı (Rapor No. xxx). Yer bilgisi: Yayıncı.

Yayımlanmamış Doktora ve Yüksek Lisans Tezi:

Soyad, A. (2017). Tez başlığı (Yayımlanmamış doktora tezi). Üniversite, Şehir.

Savahl, S. (2010). Ideological constructions of childhood (Yayımlanmamış doktora tezi). University of the Western Cape, Bellville.

Soyad, A. (2017). Tez başlığı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Üniversite, Şehir.

Soyad, A. (2002). Türkiye’de eğitim alanında yapılan etkili çalışmalar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.

Kongre ve Sempozyum:

Sunan, A. A. (Yıl, Ay). Bildiri ya da poster başlığı. Kuruluş Adının toplantısında sunulan bildiri ya da poster, Yer bilgisi.

Toran, M. (2016, Nisan). Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterliklerinin incelenmesi: KKTC Örneği, 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi: Eğitimde Nitelik Arayışı, Antalya.

Elektronik Kaynak Gösterimi:

Soyad, A. (2017). Çalışmanın başlığı. 30 Ocak 2017 tarihinde www.journals.iku.edu.tr/yed.index.html adresinden erişildi.

National Association for the Education of Young Children [NAEYC](2009). NAEYC standarts for early childhood professional preparation programs. 28 Temmuz 2015 tarihinde https://www.naeyc.org/files/naeyc/file/positions/ProfPrepStandards09.pdf adresinden erişildi.

Yazarı Olmayan Elektronik Kaynak Gösterimi:

Anonim. (2017). Bilginin alındığı sayfanın başlığı. 30 Ocak 2017 tarihinde www.journals.iku.edu.tr/yed.index.html adresinden erişildi.

DOI numarası olan elektronik kaynaklar:

Chan, H. F., Guillot, M., Page, L. ve Torgler, B. (2015). The inner quality of an article: Will time tell?. Scientometrics, 104, s. 19-41. doi:10.1007/s11192-015-1581-y

DOI numarası olmayan elektronik kaynaklar:

Al, U. ve Soydal, İ. (2014). Kütüphan-e Türkiye Projesi: Halk kütüphanesi kullanım araştırması. Türk Kütüphaneciliği, 28, 288-307. Erişim adresi: http://www.tk.org.tr/index.php/TK

DOI numarası olmayan, başlığın İngilizce’ye çevrildiği basılı formattaki dergi makaleleri:

Al, U. ve Doğan, G. (2012). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü tez lerinin atıf analizi [Citation analysis of dissertations completed at Hacettepe University Department of Information Management]. Türk Kütüphaneciliği, 26, 349-369.

Çevrimiçi ön yayın olarak geliştirilen (online first) DOI numarasına sahip dergi makaleleri:

Chan, H. F., Guillot, M., Page, L. ve Torgler, B. (2015). The inner quality of an article: Will time tell?. Scientometrics. Çevrimiçi ön yayın. doi:10.1007/s11192-015-1581-y

Kurumsal bir arşivden erişilmiş yayın aşamasında olan makale:

Bauer, J., Leydesdorff, L. ve Bornmann, L. (basım aşamasında). Highly-cited papers in Library and Information Science (LIS): Authors, institutions, and network structures. Journal of the Association for Information Science and Technology. Erişim adresi: http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1504/1504.02576.pdf

Popüler dergi yazısı:

Semercioğlu, C. (2015, Haziran). Sıradanlığın rayihası. Sabit Fikir, 52, 38-39.

Çevrimiçi popüler dergi yazısı:

Dempsey, L. (2006, Nisan). Libraries and the long tail: Some thoughts about libraries in a network age. D-Lib Magazine, 12(4). Erişim adresi: http://www.dlib.org/dlib.html

Gazete yazısı:

Toker, Ç. (2015, 26 Haziran). ‘Unutma’ notları. Cumhuriyet, s. 13.

Resmi Gazete:

Başlık. (Yıl, Gün Ay). Resmi Gazete (Sayı: xxx). Erişim adresi: http://xxxx

Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (2017, 6 Ocak). Resmi Gazete (Sayı: 29940 (Mükerrer)). Erişim adresi: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/01/20170106M1-1.htm

Sadece elektronik sürümü olan kitap:

O’Keefe, E. (t.y.). Egoism & the crisis in Western values. Erişim adresi: http://www.onlineoriginals.com/showitem.asp?itemID=135

Çok ciltli bir eserdeki birkaç bölüm:

Cronin, B. (Ed.). (2000-2011). Annual Review of Information Science and Technology (Cilt 34-40). Medford, NJ: Information Today, Inc.

Sivil toplum kuruluşlarınca oluşturulmuş yazarı belli olan raporlar:

Farmer, L. ve Stricevic, I. (2011). Using research to promote literacy and reading in libraries: Guidelines for librarians (IFLA Professional Report No.125). The International Federation of Library Associations and Institutions web sitesinden erişildi: http://www.ifla.org/files/assets/hq/publications/professionalreport/ 125.pdf

Çevrimiçi erişilen konferans bildiri özü/özeti:

Çınar, M., Doğan, D. ve Seferoğlu, S. S. (2015, Şubat). Eğitimde dijital araçlar: Google sınıf uygulaması üzerine bir değerlendirme [Öz]. Akademik Bilişim Konferansında sunulan bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Erişim adresi: http://ab2015.anadolu.edu.tr /index.php?menu=5&submenu=27

Kitap formatında yayımlanan bildiriler:

Schneider, R. (2013). Research data literacy. S. Kurbanoğlu ve diğerleri (Ed.), Communications in Computer and Information Science: Vol. 397. Worldwide Communalities and Challenges in Information Literacy Research and Practice (s. 134-140) içinde. Cham, İsviçre: Springer. doi:10.1007/978-3-319-03919-0

Web’de yer alan yüksek lisans ya da doktora tezi:

Tonta, Y. A. (1992). An analysis of search failures in online library catalogs (Doktora tezi, Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley). Erişim adresi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar /phd/ickapak.html